تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت خانه و آدرس omid55135.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 152700
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم

 
 
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:فرزند زیاد داشته باشید که من فردای قیامت به زیادی شما افتخار کنم,,

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم فرمودند :

فرزند زیاد داشته باشید که من فردای قیامت به زیادی شما افتخار کنم.

وسائل الشیعه ج۲۰ ص ۱۵

امام خامنه ای (مد ظله العالی) :

ما باید این را بدانیم چه‌کار داریم میکنیم. یعنی واقعاً این آسیبها را بفهمیم. مسئله‌ی جمعیّت..

یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر میکند، تن او میلرزد، این مسئله‌ی جمعیّت است؛ که من به آقای دکتر هاشمی هم به‌نظرم یک جمله‌ی کوتاهی گفتم، با آقای دکتر روحانی هم مفصّل صحبت کردیم؛ مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا میکند.

یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. یعنی مسئله‌ی جمعیّت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا ده سال دیگر فکر میکنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست۱۳۹۲/۰۹/۱۹

پوستر : فرزند زیاد داشته باشید

farzand salehon small 1024x724 فرزند زیاد داشته باشید

جهت دریافت در اندازه اصلی روی تصویر یا روی دکمه زیر کلیک کنید

dl فرزند زیاد داشته باشید

پی نوشت : شاید جالب نشده باشه ولی وسع ما در همین حد بود … و به حول قوه الهی کاری که آغاز کردیم رو ادامه خواهیم داد..

داستان نوشت :

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

«می گویند آن گاه که یوسف در زندان بود، مردی به او گفت: تو را دوست دارم. یوسف گفت: ای جوان مرد! دوستی تو به چه کار من آید؟ از این دوستی مرا به بلا افکنی و خود نیز بلا بینی! پدرم یعقوب، مرا دوست داشت و بر سر این دوستی، او بینایی اش را از دست داد و من به چاه افتادم. زلیخا ادعای دوستی من کرد و به سرزنش مصریان دچار شد و من مدت ها زندانی شدم. اینک! تو تنها خدا را دوست داشته باش، تا نه بلا بینی و نه دردسر بیافرینی»

مجله: طوبی  تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۹

برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:سه گروهی که در زیر سایه عرش خدایند,

سه گروهی که در زیر سایه عرش خدایند

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: یکی از امور ارزشمند و پسندیده در اسلام، راوی گری و یا میانجی گری در امر مقدس ازدواج می باشد و از این رو این عمل مورد تایید و تاکید ائمه اطهار (علیه السلام) قرار گرفته و برای آن نیز اجری عظیم بیان شده است.

در این باره از امام کاظم (علیه السلام) نقل شده است: در روز قیامت سه دسته در زیر سایه ی عرشِ خداوند قرار می گیرند: کسی که برای برادر مسلمانش زن بگیرد و او را در این راه یاری دهد، کسی که به برادر مسلمانش خادم و خدمتگزار بدهد، کسی که سِرِ برادر مسلمانش را کتمان کرده و راز نگه دار او باشد، و همچنین از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است: چهار گروه در روز قیامت، خداوند با نظر رحمت به آنان نظر می افکند: کسی که (فروشنده ای که) جنس فروخته شده را پس بگیرد و با برادر مومن خود مدارا نماید، کسی که ستم دیده ای را پناه دهد، کسی که برده ای را در راه خداوند آزاد نماید و کسی که مردِ بی زن را زن و زنِ بی شوهر را شوهر دهد.


علاوه بر این از حضرت محمد (صلى الله علیه و آله) روایت شده است که ایشان فرموده اند: هر کس کاری بکند که بین دو مومن (زن و مرد) میانجی شود که آن ها را از راه حلال به هم برساند، تا با یکدیگر ازدواج نمایند، خداوند متعال نیز به ازای این عمل او در پاداشش هزار حوری بهشتی را به همسری وی در می آورد.

موضوعات مرتبط: سبک زندگی، ،
برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:,

10 نکته کلیدی در برخورد با نامحرم

روابط دو جنس مخالف در آیات روایات و سیره بزرگان دین بسیار روشن است. آنچه مهم است؛ سوال از خود و جامعه اسلامی است؛ تا چه اندازه دیندار بوده ایم؟ تا چه اندازه سبک زندگی خود را همانند سبک زندگی بزرگان دین، تنظیم نموده ایم؟

سخن گفتن با نامحرم نیز از جمله مواردی است که می تواند زمینه برخی انحرافات جنسی را در بین افراد فراهم کند. از سوی دیگر، گاه صحبت کردن با جنس مخالف اجتناب ناپذیر می شود. از این رو، لازم است با رعایت مواردی که در پی می آید، آثار منفی اینگونه گفتگوها به حداقل برسد.

ادامه در ادامه مطلب....

موضوعات مرتبط: سبک زندگی، ،
برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:میوه‌ای که پیامبر از دیدن آن لذت می‌بردند,


1350_healt.jpg


پیامبر خدا (صلوات الله علیه و آله) از نگاه کردن به سیب قرمز لذت می‌بردند.

 

سیب میوه ای مفید با خواصی شگفت انگیز است. در هر سیب به مقدار دو برابر بیش از چای، سه برابر بیش از پرتقال و بیش از هشت برابر نسبت به موز آنتی اکسیدان وجود دارد.

افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.

از امام رضا (علیه‌السلام) نقل است که پیامبر خدا (صلوات الله علیه و آله) از نگاه کردن به سیب قرمز لذت می‌بردند. نکته خواندنی در مورد سیب اینکه امام صادق (علیه‌السلام) آن را به عنوان یکی از پنج میوه بهشتی معرفی کرده و می‌فرمودند: «اگر مردم می‌دانستند سیب چه خواصی دارد؛ مریض‌هایشان را جز با آن درمان نمی‌کردند.»

ادامه در ادامه مطالب....

 

موضوعات مرتبط: سبک زندگی، ،
برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:اهمیت تربیت فرزند در کلام رهبر معظم انقلاب,

اگر بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند، در آینده مى‌شود از آنها هر شخصیت عظیمى ساخت

 

پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب در کلیپ صوتی «الفبای ایمان» به مرور بیانات حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام عزه) درباره اهمیت تربیت صحیح کودک و نوجوان پرداخته است.

 
 
فایل‌های صوتی:
برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:چرا انسان به خدا و دین نیاز دارد ؟,
افسران - چرا انسان به خدا و دین نیاز دارد ؟
سرچشمه احساس مسئولیت در انسان فقط ایمان است، ایمان به خدا که در اعماق دل و قلب شخص دیندار جا دارد و وجدان او را تحت تاثیر معنوی خود قرار می دهد و از کجروی ها و انحرافات باز می دارد.

نخستین سوالی که در بحث عقاید دینی پیش می آید این است کسانی که از راههای صحیح استدلالی دینی برای خود اختیار کرده اند، باید افکار و رفتار خود را بر اساس موازین و قوانین آن دین قرار داده و...در ادامه مطالب
موضوعات مرتبط: سبک زندگی، ،
برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:سبک همسایه داری؛ دیروز, امروز, فردا!؟,

 

1034_society.jpg


موضوعات مرتبط: سبک زندگی، ،
برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:لطفاً حسابتان را چک کنید! از چه راهی ثروت به دست می‌آورد؟ ,

 

از چه راهی ثروت به دست می‌آورد؟
 

religion_558.jpg

 

موضوعات مرتبط: سبک زندگی، ،
برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:,

  سری مباحث مربوط به « سبک زندگی » می پردازیم به بیان حق پدر و مادر از زبان حضرت زین العابدین علیه السلام که چنین فرموده اند :

« حق مادرت این است که بدانی او تو را در جایی نگه داشته که کسی نگه نمی دارد و از میوه دلش به تو داده که کسی به کسی نمی دهد و از تو با همه وجودش از گوش،چشم و دست و پا و موی و پوست ، با شادمانی و سرور نگهداری و نگهبانی کرده ، و ناملایمات غم و اندوه و نگرانی ها را تحمل می کند و شادمان و خرم است که تو را سیر نماید و خود گرسنه بماند. تو را بپوشاند و خود برهنه باشد، تو را سیراب کند و خود تشنه بماند ، خود در آفتاب باشد و بر تو سایه افکند، با تحمل مشقت ، آرامش تو را فراهم آورد و با پذیرش رنج بی خوابی تو را از لذت خواب بهره مند سازد. شکمش ظرف وجود تو و دامنش پناهگاه امن تو و سینه اش چشمه جوشانی برای رفع عطش تو و جانش فدای تو شده و سرد و گرم روزگار را به خاطر تو پذیرا گشته است ، پس باید به پاس این همه محبت و زحمت سکرگزار او باشی و هرگز نمی توانی مگر اینکه خدایت یاری کند.

و اما حق پدرت آن است که بدانی او اصل توست و تو شاخه و فرع ، او اگر نمی بود تو نیز نبودی ، پس هرگاه در خود چیزی دیدی که تو را شادمان ساخت ، بدان که اصل آن نعمت را از پدر داری و خدای را بر آن سپاس گو و شاکر باش. » رساله الحقوق ص ۲۹۳

اما رعایت حق والدین اختصاص به دوران حیات آنان ندارد، بلکه پس از مرگ نیز باید این حق عظیم رعایت شود بلکه عدم رعایت آن موجب عقوق است. امام باقر علیه السلام در این زمینه می فرماید :

« گاهی انسان در دوران حیات پدر و مادر به آنان احسان و نیکی می کند ولی پس از مرگ آنان را فراموش نموده، دین آنها را ادا نمی کند و برای آنان از خداوند طلب آمرزش نمی نماید. خداوند چنین کسی را عاق والدین ثبت می کند و گاهی انسان در دوران حیات پدر و مادر، نسبت به آنان عاق شده و هر گونه احسانی را از آنان دریغ می نماید. اما بعد از مرگ آنان قرض آنان را ادا می کند و برای آنها از خدواند طلب مغفرت می کند، خداوند او را جز نیکوکاران به پدر و مادر ثبت می کند. » بحار النوار ج ۷۴ ص ۵۹

پی نوشت :

به حول قوه الهی در قسمت دوم به هشتاد حق پدر و مادر که از اربعین سلیمانی روایت شده می پردازیم.

برچسب‌ها:
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:سبک زندگی,منظر نور ,درکلام ائمه,
سبک زندگی در کلام ائمه اطهار علیهم السلام 2
برای مشاهده مقله اصلی به ادامه مطلب بروید...

 

موضوعات مرتبط: سبک زندگی، ،
برچسب‌ها: